Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Skolrestaurang

Stefanskolans restaurang erbjuder hemlagad mat!

Vi har ett eget tillagningskök med egen professionell kock och lagar alltså all mat från grunden från fräscha råvaror. Det finns dagligen en stor salladsbuffé att välja bland, med både färska och kokta grönsaker av olika slag och smakfulla sallader.

Vår duktiga kock är välutbildad och planerar noggrant menyn för att matcha behov och smak hos barn i olika åldrar. Rotfrukter, löksorter och grönsaker i olika färger är alltid basvaror i rätterna för att tillgodoses växande barns näringsbehov.

Vi undviker tillsatsämnen och halvfabrikat och prioriterar hemlagad, "riktigt" mat med näring, innehåll - och naturligt god smak!

Att skolköket är rent, fräscht och i bästa skick intygar Miljöförvaltningen vid sina regelbundna kontroller, då de - oanmält- granskar skolköket på 13 olika stora punkter. Miljöförvaltningen har hittills inte hittat en enda punkt att anmärka på utan gav vid de senaste inspektionerna istället skolköket beröm för hur väl vi hanterade råvaror, skötte egenkontrollen och över hur rent köket var. Vi är mycket stolta över vårt fina skolkök!

Här är ett fint exempel på Miljöförvaltningens rapport  (Redigerat enbart genom att handläggares personuppgifter har dolts.)