Your browser version is outdated. We recommend that you update your browser to the latest version.

Lokaler

I vår skolbyggnad har vi en egen fin matsal som används vid lunch, mellanmål, morgonfritids m.m. Vår gymnastiksal används såklart till lektioner i idrott och hälsa, men också varje dag på fritids och även till andra lektioner, som t.ex. vid undervisning i praktisk fysik, för samarbetsövningar, utställningar och mycket annat.

Vi har också egna salar för träslöjd, syslöjd, NO, musik och ett välutrustat hemkunskapskök samt, såklart, många trevliga hemklassrum.

I hjärtat av skolan ligger vårt mysiga skolbibliotek, som alltid är öppet för utlåning eller besök när skolbyggnaden är öppen. Här finns över 3500 böcker av modernt snitt, och många tidningar, som eleverna kan läsa eller låna hem. Stefanskolan har avsatt en stor budget för att införskaffa nya bra litteratur till biblioteket, och många av de hundratals nya titlarna den senaste åren är önskade av elever och personal. För den som behöver talbok lånar vi ut även på USB-sticka via Legimus.

Stefanskolans lokaler kallades tidigare Brommaskolan och huset byggdes 1936 för "Ängby-bio". Det går fortfarande att se tydliga spår i arkitekturen efter biografen, där maskinrum och transportkorridor nu gjorts om till lektionssalar och själva biografen är gymnastiksal. Huset hade då även ett konditori. Biografen lades ned 1952 och lokalerna övertogs av Filadelfiaförsamlingen som inhyste sitt förlag. Läs mer om skolbyggnaden och området på Bromma hembygd