PETRUSGRUPPEN -  utbildning på stadig grund!

Under samma ledning och styrelse som Stefanskolan finns också Johan Movingers Gymnasium i Solna, ett gymnasium på kristen grund.

Timoteus Lind är skolchef/rektor på båda enheterna och fördelar sin tid mellan skolorna och arbetar tätt tillsammans med de lokala ledningarna och lärarlagen på respektive skola. Flera ur vår personalstyrka arbetar på bägge skolor och vi har ett brett utbyte mellan skolorna, både för elever och personal.

Välkommen att läsa mer om Johan Movingers gymnasium på hemsidan: Movinger.nu

Vår skolgrupp Petrusgruppen är uppkallad efter Petrus, som betyder "klippa". Vårt önskemål är att våra elever ska få en stabil uppväxt hos oss, hela vägen från förskoleklass till studenten. Vi vill att eleverna ska vara grundade i kunskap, trygghet, stabilitet, självkänsla och välmående, att deras tid hos oss ska få dem att utvecklas till sina allra bästa jag; att de ska få en stadig grund att bygga sina liv på - kunskapsmässigt och kroppsligt såväl som själsligt. Därför kallar vi oss Petrusgruppen - en utbildning på stadig grund!